woensdag 16 juni 2010

Ding 17















Opdracht 17 : bekijk een typische Web 2.0 site naar keuze. Een moeilijke deze keer zeg!

Ik werd er op een gegeven moment wel zo tureluurs van! En het ziet er op eerste gezicht zo veelbelovend uit. Want je klikt eens hier, je klikt eens daar, je blijft wat hangen bij het ene en wandelt door een andere. enzovoorts. Er is zo ontzettend veel te zien, zo veel te ontdekken en het aanbod is zo ontzagwekkend groot..Maar als ik vervolgens al die lijsten van gerubriceerde onderwerpen zie, waar haal ik in hemelsnaam dan nog de tijd vandaan om die te lezen teneinde om überhaupt te kunnen vergelijken en kiezen.
Om helemaal maar niet te spreken van het besef van wat je allemaal ondertussen op dit gebied links en rechts geheid hebt mist en domweg over het hoofd hebt gezien.


Heb het voor de goegemeenten maar eens handgeklokt: het duurt alleen al exact 24 seconden om enigszins op je gemak van boven en naar beneden - of omgekeerd natuurlijk - door de lijst van onderwerpen op Programmable Web te scrollen . En dan ik heb alleen nog maar gescrold! Heb na 7 seconden geen weet meer van wat wat ik 3 seconden daarvoor heb "gezien".

Op Frankwatching vond ik het bovenstaande afbeelding van een digitale vulkaan die op springen staat. Mijn intuïtie zegt, dat we inderdaad pas aan het begin van een digitale ontwikkeling staan en dat het wachten is op een erupties. En die kunnen gepaard gaan met veel digitaal geweld en het overdrijven van vele digitale aswolken. Maar digitale vruchtbare landerijen leveren ze voor de mensheid ook. Dat heeft de geschiedenis wel genoegzaam uitgewezen.

Terzijde: in de sixties is er nooit een illustere beatgroep geweest die meende zijn naam te moeten vernoemen naar Vulkanen Een voorteken?

1 opmerking:

  1. He Boxpeer,
    Die weblog van jou gaat plotseling als een trein. Goed verwoord en een duidelijke uiteenzetting over "alle dingen".
    Ziet er kei mooi uit, complimentjes!!

    Nog 12 dagen tot de finish.....en dan kunnen we de hele dag gaan "biebtweeten"........

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen