vrijdag 11 juni 2010

Ding 11

Na eindelijk eens goed de informatie over Wiki's (ding 11) te hebben doorgenomen eerst de
wiki.obdeventer.nl . tot me genomen. Wat me hier opviel was , wanneer je op de alleraardigste beginpagina klikt op recente wijzingen, deze in een letterlijk ellenlange lijst sec aan je getoond worden . Klik je hierna op een reactie op b.v. een schrijfster, dan pas gaat er een wereld voor je open. Maar niet eerder. Ordening en rangschikking binnen deze OB Wiki ontbreekt omdat ze alle reacties op chronologische wijze achter elkaar presenteren. Subwiki's aanbrengen in deze Wiki lijkt me geen overbodige luxe.

Vervolgens rondgedoold op BiblioBlogs en ook hier alweer een lijst van individuel actie blogs gezien. Een dergelijke saaie lijst wat opvrolijken en ordenen lijkt mij hier ook een eerste vereiste.

Hierin wel weer het begrip NING in een website tegengekomen. Dit was ik voorheen een keer tegengekomen bij mijn zoektocht naar achtergrondinformatie voor een digitaal discussieplatform . En die had ook een NING in zijn website. Hiervoor, maar ook voor klantenpanels in bibliotheken kunnen wiki's een fantastisch hulpmiddel zijn om snel reactie bij elkaar te krijgen.

Overigens ook leuk te merken hoeveel informatie er gewiked is om een Wiki uberhaupt in elkaar te knutselen.

1 opmerking:

  1. Hoi Boxpeer.

    Je weet toch dat we zelf ook een BiblioPlus-NING hebben toch?

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen