vrijdag 25 juni 2010

ding 23















Ben aan het eind gekomen van een ontdekkingstochtje aan de rand van een bij wijle ondoordringbare digitale oerwoud. Voelde me soms een gesubsidieerde miniuitgave van Stanley en/of Livingstone. Al ben ik er nu nog steeds niet achter wie van de twee ik dan wel ben geweest. Laat staan, dat ik weet wie of wat ik zocht.

Toch nog in tijd afgezet nog behoorlijk lang onderweg geweest. Veel gezien en meegemaakt, Soms leuk en verrassend, die ervaringen, maar nu en dan ook saai of ronduit vervelend. In het begin veelal langs gebaande wegen getrokken met regelmatig stops op speciaal voor de moderne “ontdekkingsreiziger in spe” aangelegde picknickplaatsen. Hier lagen in de netjes aangeharkte bermen stapels dor hout op een hoop te verrotten. Hier ook vele vergezichten kunnen zien. Sommige waren mooi, andere daarentegen, vreemd, geheimzinnig en zelfs duister. Maar ook hier een blik mogen werpen op streken, die nog door geen mens zijn betreden!

Sta morgen in ieder geval vroeg op, klim op de fiets, rij een flink end weg en heb ’s avonds een etentje bij vrienden. Daarna ligt het in de bedoeling op de Nijmeegse Waalkade lang onderuit te hangen op een terrasje met een vers getapt bier en te genieten van de vele mensen, die op zijn gemak zullen komen langs slenteren. Niet iedereen zit tegelijkertijd achter een PC, wil ik maar mee zeggen.

En de BIBLIOTHEEK ? Ach, die verandert de naam in DIGITHEEK en gaat met zijn tijd mee.

6 opmerkingen:

  1. Beste Boxpeer,

    GEFELICITEERD, je bent op je eindbestemming én je hebt de race gewonnen!!!!!! Kun je maandag lekker ontspannen liggen bij de implantoloog.

    Na de laatste,toch nog wel pittige etappe,heb ik inmiddels ook de top bereikt.Het grote genieten kan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. proficiat!! Jouw blog was erg leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste boxpeer,

    Gefeliciteerd met het eindresultaat. Je was een slow starter maar de eindspurt was indrukwekkend.
    Donderdag afsluiting met gebak. Dat heb je wel verdiend.

    Groetjes,

    Biebox

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd!!!!!

    Je hebt in ieder geval de meeste uitgebreide blog geschreven (in ieder geval van mijn groepje). Soms moest ik een bericht twee keer lezen voordat ik de inhoud tot me door kon laten dringen, maar je hebt er zeker voor gezorgd dat ik ieder onderwerp opnieuw moest bekijken.

    Goed gedaan, Boxpeer! Donderdag krijg ook jij je diploma.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Masha Pabien (gefeliciteerd), fantastisch.
    We gaan het donderdag vieren met z'n allen.
    gr. vanuit Willemstad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha die Boxpeer,

    Ik was je even vergeten omdat je wat moeizaam op gang kwam maar ik zie dat je je heerlijk hebt kunnen uitleven d.m.v. je poëtische en filosofische teksten (dit vraagt bijna om een debat), wat heb jij veel te vertellen, man man ik moest er behoorlijk wat tijd voor uittrekken. Ik heb ze dan ook niet allemaal gelezen, maar wat ik heb gelezen zette me vaak wel aan het denken!
    Proficiat kerel.

    BeantwoordenVerwijderen