maandag 14 juni 2010

Ding 16

Na het geprutst vanmiddag op het WK-voetbal van het Nederlands elftal tegen de achterlijke achterachterkleinzonen van gepensioneerde Vikingen - de Engelse doelman Green keepte in zijn eentje gisteren beter dan dat het Nederlandse elftal vandaag voetbalde - me vanavond maar gestort gestort op Youtube.


Vooraf eens bedacht wat ik graag zou willen zien en kwam uit op Ivanhoe, Kapitein Zeppos en de Texas Rangers, alle drie jeugdseries uit de vermaledijde zestiger jaren. Tot mijn verrassing vond ik - weliswaar in meerdere stukken gehakt - zelfs een complete aflevering van mij grootste jeugdheld: Ivanhoe

Vervolgens op zoek een filmpje over bibliotheek Boxmeer. Genoeg te vinden over bibliotheken, daar niet van, maar de Boxmeerse Bibliotheek stond er niet tussen. Vond het überhaupt zwaar tegenvallen het aantal items over Boxmeer. Daags na de Tour, het Volkslied van Boxmeer - bedoeld wordt het dorpslied of liever gezegd het kroeglied - en de Metworstrennen. Nou dat was het wel zo ongeveer. Maar de bibliotheek Boxmeer? Nergens te vinden.

Na enig zoeken in Uitzending Gemist van SBS6 vond ik onder de trefwoorden 100 jaar Pipi Langkous een nieuwsfragment in Hart van Nederland. Harverwarmend en zeker voor diegenen, die na vanmiddag ook wel eens verwarmd willen worden: Kopieer en plak

En nou nog op You Tube zetten!



4 opmerkingen:

  1. Tsjonge, tsjonge.

    Boxpeer je gaat als een speer.
    Het heeft lang geduurd maar als je zo doorgaat haal je iedereen in.
    Nog veel succes met de laatste dingen.

    Groetjes. De Boekfreak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Boxpeer.

    Geen filmpje van Bieb Boxmeer? Misschien ligt daar een taak voor je. Grave heeft er wel al één...

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Sas
    Wel, wel, wel. Je daagt me dus uit.
    Zijn er 2 mogelijkheden: ik probeer het nieuwsfragment van Hart van Nederland op YouTube te gooien (al weet ik nu nog niet hoe ik dit voor elkaar moet boksen). Of ik maak zelf een filmpje over de bieb Boxmeer en knal dat op YouTube. Moet toch gaan lukken!

    Groetjes Boxpeer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Sas,
    Heb jij enig idee, wanneer ik nou wel en wanneer ik niet een verificatie van een lettercombinatie moet uitvoeren bij het gevn van een reactie. Zojuist hoefde ik dit weer niet. Snap dat niet
    Groet Boxpeer,

    BeantwoordenVerwijderen